Een wederzijds respectvolle relatie is voor u en ons van het grootste belang. Helaas krijgen we een enkele keer te maken met agressie in de praktijk en aan de telefoon. Dit kan zich uiten in schelden en beledigingen tot bedreigingen tot fysiek geweld toe. Voor diegene die agressieve uitingen moeten incasseren, is dit erg vervelend en bedreigend. We hebben daarom besloten dat we geen enkele vorm van agressie tegen één van onze medewerkers tolereren. Alle gebeurtenissen, waarbij een medewerker zich beledigd of bedreigd voelt, worden schriftelijk vastgelegd en besproken binnen ons team. De huisarts zal de situatie beoordelen en eventueel maatregelen treffen.
Dit kan het volgende inhouden:
– De desbetreffende persoon dient zijn excuses aan te bieden aan de betrokken medewerker.
– De politie kan worden ingeschakeld en indien noodzakelijk wordt er aangifte gedaan.
– Bij herhaalde voorvallen of zeer ernstige incidenten kan worden besloten dat desbetreffende persoon niet langer welkom is in de praktijk.
Voor patiënten kan dit betekenen dat ze een andere huisarts moeten zoeken.
Het hoeft niet zover te komen. Laat het ons weten als u niet tevreden bent, dan proberen we er samen uit te komen.
Bij een meningsverschil of onvrede over de aangeboden zorg of behandeling willen we u vragen dit met de desbetreffende zorgverlener te bespreken. Zie ook: klachtenprocedure
Team Goedzorg Huisartsen