U kunt op de volgende manieren een herhaalrecept aanvragen:
Als u het recept voor 10.30 uur aanvraagt, kunt u het medicijn (mits voorradig en goedgekeurd door de huisarts) de volgende werkdag afhalen bij uw apotheek (of nadat u een mail ontvangen heeft van de apotheek).
1. Bij voorkeur via de herhaalservice van de apotheek.
U geeft bij de apotheek aan dat u uw chronische medicatie graag automatisch laat klaarzetten. De apotheek kan dit voor u regelen.
2. Via de app van de service apotheek.
Download in uw telefoon via playstore of appstore de gratis Service Apotheek-app.
Kiest u ervoor om uw account niet via de Digi-D aan te maken, dan dient u zich éénmalig te legitimeren in de apotheek.
Zijn er meerdere gezinsleden binnen uw gezin die van deze app gebruik gaan maken dan is het noodzakelijk per persoon een account aan te maken met ieder een eigen e-mailadres.
U heeft hiermee altijd uw medicatie overzicht bij de hand, ook als u in het buitenland bent of in een ander ziekenhuis.
Voor vragen kunt u bij de apotheek terecht
3. Via de website van de apotheek kunt u uw medicatie digitaal aanvragen.
Hiermee beheert u ook altijd en overal uw medicatie.
Eénmalig maakt u hiervoor een account aan op: https://apotheekijsselmuiden.leef.nl/
U kiest dan in de rechterbovenhoek voor registreren.
Kiest u ervoor om uw account niet via de Digi-D aan te maken, dan dient u zich éénmalig te legitimeren in de apotheek.
Zijn er meerdere gezinsleden binnen uw gezin die van deze app gebruik gaan maken dan is het noodzakelijk per persoon een account aan te maken met ieder een eigen e-mailadres.
Voor vragen kunt u bij de apotheek terecht
4. Herhalen met herhaalnummer via de apotheek.
U kunt ook uw medicatie herhalen d.m.v. het herhaalnummer op uw medicijndoosje en uw geboortejaar.
Klik hier om uw medicatie te herhalen via herhaalnummer
5. Voor patiënten die gebruik maken van Ozoverbindzorg, kan de medicatie ook via Ozo aangevraagd worden.
Eventueel kan de thuiszorgorganisatie u hierbij helpen.