Ik heb een klacht over mijn huisartsenzorg. Wat nu?
Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over de inzet en het werk van de medewerkers van onze huisartsenpraktijk. Een enkele keer is dat niet het geval. Op deze pagina leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht.
Praat met uw huisarts
Als u ontevreden bent over uw huisarts of een medewerker van de huisartsenpraktijk of een klacht heeft, dan vinden wij het prettig als u ons dat laat weten. Er zijn meerdere manieren om uw onvrede kenbaar te maken. Allereerst adviseren wij u uw klacht te bespreken met uw huisarts, of medewerker. Als uw huisarts of medewerker niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij niets ondernemen om de klacht op te lossen. Daarom stelt uw huisarts of medewerker het op prijs dat hij of zij de gelegenheid krijgt om er met u over te praten.
Komt u er samen niet uit?
Komt u er samen niet uit, of ziet u om bepaalde redenen af van een gesprek met uw huisarts, dan kunt u bij de assistente een klachtenformulier ophalen en deze invullen. De assistente kan u hierbij helpen. Binnen de praktijk zal door de klachtenfunctionaris gekeken worden of wij de klacht samen kunnen oplossen.
U kunt hier het klachtenformulier downloaden: Klachtenformulier
We komen tot een oplossing?
Komen wij er samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen (voor)oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt de klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Meer informatie hierover kunt u vinden op www.skge.nl (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg) of een folder vragen aan de assistente.