Home
Van harte welkom op de website van Goedzorg huisartsen.
We hopen dat we u met deze website nog beter kunnen informeren over onze praktijk.
***U kunt ook online afspraken maken en via whatsapp korte (organisatorische) vragen stellen ***
U vindt hier wie wij zijn en wat we doen, de openingstijden van de praktijk, informatie over de waarneming in avond en weekend etc. Zo kunt u zeven dagen per week, 24 uur per dag bij de huisartspraktijk terecht voor meer informatie.
Naast alle informatie over onze praktijk treft u ook betrouwbare medische informatie en links naar betrouwbare sites met medische informatie aan.
Herhaalrecepten
U kunt op de volgende manieren een herhaalrecept aanvragen:
1. Bij voorkeur regelt u dit via de app van de service apotheek.
Download in uw telefoon via playstore of appstore de gratis Service Apotheek-app.
Kiest u ervoor om uw account niet via de Digi-D aan te maken, dan dient u zich éénmalig te legitimeren in de apotheek.
Zijn er meerdere gezinsleden binnen uw gezin die van deze app gebruik gaan maken dan is het noodzakelijk per persoon een account aan te maken met ieder een eigen e-mailadres.
U heeft hiermee altijd uw medicatie overzicht bij de hand, ook als u in het buitenland bent of in een ander ziekenhuis.
Voor vragen kunt u bij de apotheek terecht
2. U kunt ook op een andere manier uw medicatie digitaal aanvragen. Bijvoorbeeld op de Ipad
Hiermee beheert u ook altijd en overal uw medicatie.
Eénmalig maakt u hiervoor een account aan op: https://apotheekijsselmuiden.leef.nl/
U kiest dan in de rechterbovenhoek voor registreren.
Kiest u ervoor om uw account niet via de Digi-D aan te maken, dan dient u zich éénmalig te legitimeren in de apotheek.
Zijn er meerdere gezinsleden binnen uw gezin die van deze app gebruik gaan maken dan is het noodzakelijk per persoon een account aan te maken met ieder een eigen e-mailadres.
Voor vragen kunt u bij de apotheek terecht
3. Een andere manier om uw chronische medicatie te regelen is via de herhaalservice: U geeft bij de apotheek aan dat u uw chronische medicatie graag automatisch laat klaarzetten. De apotheek kan dit voor u regelen.
4. U kunt eventueel uw medicatiedoosje in de brievenbus van de apotheek doen voor een herhaling.
5. U kunt uw recept inspreken op de receptenlijn. 038-2038999 keuze 2
6. Voor patienten die gebruik maken van Ozoverbindzorg, kan de medicatie ook via Ozo aangevraagd worden.
Eventueel kan de thuiszorgorganisatie u hierbij helpen.
Als u het recept voor 10.30 uur aanvraagt, kunt u het medicijn (mits voorradig en goedgekeurd door de huisarts) dezelfde werkdag na 15.00 uur ophalen bij uw apotheek.
Praktijkinformatie
Via het submenu kunt u alle relevante informatie over de praktijk terug vinden.
Openingstijden
De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00u – 17.00u.
Tussen 12.15u -12.45 is er iets minder bezetting aan de telefoon in verband met lunchpauze.
Het kan dan voorkomen dat wij tijdens dit half uur u alleen voor spoedzaken te woord kunnen staan.
Avond-,nacht- en weekenddienst
Huisartsenpost/doktersdienst
De waarneming ’s avonds, ’s nachts en in het weekend is geregeld door de huisartsenpost/doktersdienst. Op de huisartsenpost werken alle huisartsen in regio Zwolle samen.
Het is belangrijk dat u altijd eerst telefonisch contact opneemt met de huisartsenpost. Tel: 0900-3336333
Openingstijden
Iedere werkdag na 17.00u tot 8.00u
En op zaterdag, zondag en op feestdagen is de huisartsenpost geopend.
Huisartsenpost Zwolle
Dokter van Heesweg 2
8025 AB Zwolle
Tel: 0900-3336333
Apotheek
Bent u vergeten uw (chronische) medicatie op te halen?
Dan kunt u ter overbrugging rechtstreeks contact opnemen met de Spoedapotheek van Isala te Zwolle om
deze medicatie voor een paar dagen aan te vullen.
De spoedapotheek is bereikbaar op telefoonnummer (038) 424 54 74. U hoeft hiervoor niet eerst te bellen met de huisartsenpost.
Bereikbaarheid Isala
Met de auto
De Huisartsenpost bevindt zich naast Isala Spoed in nieuwbouw Isala. In Zwolle volgt u de
ANWB-borden ‘H-Isala’.
Openbaar vervoer
Reisinformatie openbaar vervoer: www.9292.nl.
Afspraak maken
Inloopspreekuur
Er is geen inloopspreekuur meer vanaf maart 2020.
Afspraakspreekuur
U maakt -persoonlijk of telefonisch- een afspraak bij de assistente. Voor een gewone afspraak wordt tien minuten gereserveerd. De assistente zal u altijd vragen naar de reden van uw consult. Heeft u meerdere klachten of denkt u meer tijd nodig te hebben, dan verzoeken wij u dit aan de assistente te melden, zodat zij meer tijd kan reserveren.
E-consult
Alle praktijkhouders bieden de mogelijkheid tot een e-consult. Een e-consult wordt in de vakantieperiode (zie vakantieschema) niet beantwoord en voor spoed vragen wij u uiteraard altijd met de assistente te bellen.
De huisarts probeert binnen 3 dagen uw e-consult te beantwoorden. Bij onze waarnemende huisarts is er geen mogelijkheid voor een e-consult.
U kunt een e-consult maken via deze link: eConsult
Terugbelspreekuur
Als u telefonisch contact wilt met uw huisarts, bv. om de uitslag van een onderzoek te bespreken, voor medisch advies of om het beloop van een klacht te vervolgen, kunt u dit bij de assistente aangeven.
De dokter belt u, op de afgesproken dag, terug zodra hij/zij daar tijd voor heeft op het door u aangegeven telefoonnummer.
Bij niet verschijnen zonder bericht
Als u een afspraak maakt maar niet op komt dagen of deze afspraak niet op tijd (minstens 24 uur van te voren) afzegt, kunnen daar kosten aan verbonden zijn. Zie Veelgestelde vragen
Huisbezoek
Visite
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, kan de huisarts u thuis bezoeken.
Om een visite voor dezelfde dag aan te vragen kunt u vóór 10.00 uur bellen. Bij spoedgevallen wordt er een uitzondering gemaakt. De doktersassistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een visite nodig is.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Assistente spreekuur
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u naar de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.
U kunt bij de assistente verder terecht voor:
- Herhaalrecepten
- Het meten van de bloeddruk
- Aanstippen van wratten
- Bloedafname
- Oren uitspuiten
- Hechtingen verwijderen
- Hartfilmpjes
- Urine onderzoek
- Suiker- en Hb-controle
- Uitstrijkjes (in het kader van het bevolkingsonderzoek)
- Injecties
- Zwachtelen en tapen
- Wondzorg spreekuur
Wij verzoeken u hiervoor een afspraak te maken op het assistente spreekuur.
Aanmelden, uitschrijven en verhuizing
Aanmelden
Als nieuwe inwoner van IJsselmuiden en kernen kunt u zich inschrijven in onze huisartsenpraktijk.
U kunt het formulier persoonlijk afgeven aan de balie bij de assistente of per email sturen aan info@huisartsenijsselmuiden.nl.
Inschrijfformulieren zijn verkrijgbaar aan de balie maar ook te downloaden via onderstaande link.
Download Inschrijfformulier
Verhuizing buiten IJsselmuiden – Uitschrijven
Als u buiten IJsselmuiden en kernen gaat wonen vragen wij u een huisarts in uw nieuwe woonplaats te zoeken.
Graag ontvangen wij een uitschrijfformulier zodat uw medische gegevens door ons aan uw nieuwe huisarts digitaal (op een veilige manier) verzonden kunnen worden.
Uitschrijfformulieren zijn verkrijgbaar aan de balie maar ook te downloaden via onderstaande link.
Download Uitschrijfformulier
Verhuizing binnen IJsselmuiden en kernen
Gaat u verhuizen? Dan willen wij dit graag weten.
Voor ons is het praktisch als u daarbij uw naam, geboortedatum en “oude” adres doorgeeft. Ook willen wij graag weten of het alleen uzelf of het hele woonverband betreft.
Ook als u gaat samenwonen of trouwen vinden wij het prettig om uw gegevens bij één huisarts onder te brengen.
U kunt uw gegevens doorgeven aan: info@huisartsenijsselmuiden.nl of aan de balie bij de assistente.
Bloedafname
Voor bloedafname kunt u terecht op onderstaande locaties:
Huisartsenpraktijk IJsselmuiden : iedere werkdag van 08.00u – 11.30u (alleen op afspraak)
Tromosedienst: Wij verzorgen NIET de bloedafname voor de trombosedienst.
Dit kan wel in Zorgcentrum de Maarlenhof en polikliniek Kampen
Polikliniek Kampen : iedere werkdag van 08.00u – 16.15u (zonder afspraak)
Zorgcentrum ‘Maarlenhof’ : dinsdagochtend en donderdagochtend van 10.30u – 11.00u (zonder afspraak)
Cool2bfit – Afvalprogramma voor kinderen
Gezondheidscentrum Kulturhus IJsselmuiden verzorgt een beweegprogramma waar kinderen van 4-12 jaar met overgewicht of obesitas in groepsverband, onder professionele begeleiding, een actievere en dus gezondere leefstijl kunnen ontwikkelen. Om deze doelstelling te kunnen bereiken werken we samen met huisartsen, fysiotherapeut en diëtiste.
Het programma duurt in totaal achttien maanden, waarin het kind de eerste zes maanden in de startperiode intensief begeleid wordt.
Niet alleen de kinderen zelf krijgen individuele- en groepsbegeleiding, ook de ouders/ verzorgers worden betrokken bij het programma, zodat zij hun kind zoveel mogelijk kunnen motiveren en ondersteuenen.
Kinderen uit IJsselmuiden kunnen worden aangemeld via Goedzorg fysiotherapie via info@goedzorgfysiotherapieijsselmuiden.nl of telefonisch 038-3311350. Het Slim4Kids programma vindt plaats in het gezondheidscentrum. Deelname is gratis, het basisprogramma wordt vergoed door de zorgverzekering. Vergoeding van het vervolgtraject hangt af van de wijze waarop u aanvullend verzekerd bent.
Diabetes Challenge
De Nationale Diabetes Challenge (NDC) is een initiatief van de Bas van de Goor Foundation (BvdGF).
Met de NDC wil de BvdGF een structurele bijdrage leveren aan de kwaliteit van leven van mensen met diabetes in Nederland.
Met ondersteuning van de BvdGF organiseren de huisartsen, praktijkondersteuners, fysiotherapeuten,
diëtisten, diabetes- en wijkverpleegkundigen een lokale wandel challenge om de gezondheid van haar patiënten te verbeteren.
In 16 tot 20 weken wordt er wekelijks één keer gezamenlijk gewandeld. In kleine stappen trainen deelnemers en
zorgprofessionals samen tot de Nationale Diabetes Challenge Week van ……………….
Afhankelijk van uw persoonlijke voorkeuren en trainingsopbouw is de doelstelling om vier dagen achtereen te wandelen.
Drie dagen in de lokale omgeving en de laatste dag op een centrale lokatie in Nederland waar alle deelnemende
challenges gezamenlijk de laatste kilometers afleggen.
Voor meer informatie kunt u terecht op onderstaande link.
https://www.nationalediabeteschallenge.nl/
Ondersteuningsgroep Mantelzorg
Bent u mantelzorger en wordt de zorg u soms teveel? Dan willen wij u graag helpen.
Onze huisartsenpraktijk biedt u hiervoor een mogelijkheid waarin u met de praktijkondersteuner GGZ en andere mantelzorgers van gedachten kunt wisselen waardoor uw taak wellicht wat lichter wordt.
Aan deze bijeenkomsten zijn geen kosten verbonden.
Bel gerust eens vrijblijvend voor informatie of het maken van een afspraak.
Slaaptraining
Jeugd
In de praktijk zien de huisartsen en de praktijkondersteuner GGZ veel tieners en jongeren die kampen met slaapproblemen.
Vooral de puberteit is een ontwikkelingsfase waarin deze problemen ontstaan. De directe gevolgen hiervan zijn groot voor het dagelijks functioneren.
Doel van het programma is het ontwikkelen of herstellen van een, op de persoon afgestemd, gezond slaappatroon.
Hierin worden de omstandigheden waarin de deelnemer dagelijks moet functioneren zoveel mogelijk meegenomen.
De huisarts zal indiceren of er sprake is van een slaapprobleem of slaapstoornis.
De POH GGZ onderzoekt de mogelijke oorzaken van het probleem en begeleidt de patiënt in het Slaap Lekker programma.
U kunt hiervoor een afspraak maken bij de praktijkondersteuner GGZ.
Volwassenen
Slaapklachten komen veel voor: ongeveer 20 tot 30% van de mensen hebben er wel eens enkele dagen tot enkele weken last
van. In de meeste gevallen gaan ze vanzelf over. Sommigen hebben veel langere tijd hinder van een gestoorde slaap.
Op den duur komen zij in een vicieuze cirkel terecht. Slecht slapen kan leiden tot verminderde concentratie,
vermoeidheid, emotionele spanning, angst, fysieke klachten of een sombere stemming.
Dit kan weer zorgen voor toegenomen prikkelbaarheid en piekeren waardoor het slapen negatief wordt beïnvloed.
Ook voor volwassenen worden slaaptrainingen aangeboden.
U kunt hiervoor een afspraak maken bij de praktijkondersteuner GGZ.
Stoppen met roken
Stoppen met roken
Stoppen met roken is belangrijk voor uw gezondheid.
Stoppen met roken kan moeilijk zijn, vooral voor mensen die al lang en/of veel roken.
Onderzoek heeft aangetoond dat stoppen in je eentje veel minder vaak lukt dan stoppen met hulp en begeleiding.
Voor begeleiding kunt u telefonisch of via de balie een afspraak maken bij de praktijkondersteuner somatiek.
Zij zijn getraind in begeleiding van mensen die willen stoppen met roken.
Sinds 2013 vergoeden veel verzekeraars weer de medicatie die wordt gebruikt bij stoppen met roken; wel afhankelijk van het verzekerde pakket dat u gekozen heeft.
OZO Verbindzorg
OZOverbindzorg is een digitaal platform waarin de patient centraal staat en waarbij mantelzorgers, familie, zorgverleners betrokken zijn bij de zorg en het welzijn van de patient. De patient bepaald welke betrokkenen gebruik kunnen maken van dit platform en houdt zelf de regie.
Vragen over bijvoorbeeld: medicatie aanpassingen, glucosedagcurve en vervanging catheter kunnen op de wijze eenvoudig gesteld worden.
Om gebruik te kunnen maken van ozoverbindzorg kunt u met de thuiszorg overleggen.
Incontinentie spreekuur
Wondzorgspreekuur
In onze huisartsenpraktijk hebben wij een wondverpleegkundige, daarnaast zijn er een aantal assistentes gespecialiseerd in wondzorg.
Zij werken onder supervisie van één van onze huisartsen en vormen daarmee een wondzorgteam.
Bij complexe wonden zult u door de huisarts verwezen worden naar ons wondzorgspreekuur.
Eczeemspreekuur
Eczeem is de verzamelnaam voor diverse huidziekten met eenzelfde soort uitslag.
Bij eczeem gaat het om een wisselwerking tussen factoren in het lichaam
(o.a. de aanleg om overmatig te reageren) en prikkels vanuit de omgeving.
De huid reageert overmatig op deze prikkels, waardoor roodheid, zwelling en jeuk ontstaat.
Als bij u eczeem is vastgesteld, is het noodzakelijk dat de huid zo optimaal mogelijk wordt verzorgd.
Tijdens het eczeem spreekuur krijgen ouders en kinderen uitleg over eczeem.
We bespreken de invloed van eczeem op het dagelijkse leven en hoe hiermee om te gaan.
U kunt hiervoor een afspraak maken bij de assistente.
Klachtenprocedure
Ik heb een klacht over mijn huisartsenzorg. Wat nu?
Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over de inzet en het werk van de medewerkers van onze huisartsenpraktijk. Een enkele keer is dat niet het geval. Op deze pagina leest u wat u kunt doen met uw onvrede of klacht.
Praat met uw huisarts
Als u ontevreden bent over uw huisarts of een medewerker van de huisartsenpraktijk of een klacht heeft, dan vinden wij het prettig als u ons dat laat weten. Er zijn meerdere manieren om uw onvrede kenbaar te maken. Allereerst adviseren wij u uw klacht te bespreken met uw huisarts, of medewerker. Als uw huisarts of medewerker niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij niets ondernemen om de klacht op te lossen. Daarom stelt uw huisarts of medewerker het op prijs dat hij of zij de gelegenheid krijgt om er met u over te praten.
Komt u er samen niet uit?
Komt u er samen niet uit, of ziet u om bepaalde redenen af van een gesprek met uw huisarts, dan kunt u bij de assistente een klachtenformulier ophalen en deze invullen. De assistente kan u hierbij helpen. Binnen de praktijk zal door de klachtenfunctionaris gekeken worden of wij de klacht samen kunnen oplossen.
U kunt hier het klachtenformulier downloaden: Klachtenformulier
We komen tot een oplossing?
Komen wij er samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen (voor)oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
U kunt de klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Meer informatie hierover kunt u vinden op www.skge.nl (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg) of een folder vragen aan de assistente.
Contact
Goedzorg huisartsen IJsselmuiden
Laanzicht 3
8271 JZ IJsselmuiden
Telefoon: 038-2038999
Fax: 038-3327754
Email: info@huisartsenijsselmuiden.nl
Huisartsenpost Zwolle 0900-3336333